Articulații dureroase? Soluții naturale!

0
933

Mișcarea. Minunată înzestrare umană care ne diferențiază net de celelalte regnuri. Uimitor de ignorată până când începe să devină o problemă în viața noastră, odată cu diferitele limitări de mobilitate articulară, cu apariția durerilor sau a bolilor articulare. A preveni este mai ușor decât a vindeca, însă a-ți da seama că trebuie să previi cere o putere de înțelegere care nu este tuturor la îndemână. Cu un minim efort însă, dacă ții cont de câteva sugestii simple, îți poți face de pe acum viața mai ușoară. Cea de acum, dar și cea de peste 10 sau 20 de ani.

Un fruct remarcabil

Un studiu publicat în Jurnalul Asociaţiei Medicale din Israel prezintă ca o posibilă alternativă la medicamente şi calmante un fruct încă prea puțin cunoscut și apreciat la noi: Rodia. Pacienților care au participat la studiu li s-au dat 10 miligrame de extract de rodie pe zi, timp de 12 săptămâni. După compararea condiţiei articulare şi a răspunsului inflamator al participanţilor, înainte şi după studiu, rezultatele au arătat o îmbunătăţire semnificativă. Acest fapt i-a condus pe cercetători la concluzia că suplimentarea dietei cu extract de rodie poate fi utilă împotriva problemelor articulare.

Un alt studiu publicat în 2005 în Journal of Nutrition a evidențiat capacitatea extractelor din rodie de a bloca enzimele ce contribuie la apariția osteoartritei, prevenind astfel degenerarea cartilajului ce apare în această boală.

Efectele puternic antiinflamatoare, antioxidante și imunomodulatoare ale rodiei sunt subiect al numeroaselor cercetări recente care susțin în esență că acest fruct ar trebui să se găsească pe masa ta dacă dorești să previi sau să ameliorezi diferitele afecțiuni inflamatorii cronice.

Cum ne ajută rodiile în sănătatea articulaţiilor

Există multe studii care leagă sucul şi pulpa rodiei de sănătatea inimii sau a articulaţiilor. Potrivit cercetărilor regăsite în Jurnalul Chimiei Agricole şi Alimentare, rodiile datorează beneficiile pe care le au antioxidanţilor lor apăruţi în mod natural, în special anumitor taninuri precum punicalagini si punicalini, dar și antocianilor prezenți în doze mari. Într-un alt studiu din 2008, sucul de rodie a fost comparat cu alte 10 sucuri naturale bogate în polifenoli. S-a aflat că sucul de rodie are considerabil mai multe beneficii în comparaţie cu sucul de struguri, acai sau afine, pentru că a avut cea mai mare cantitate din fiecare tip de antioxidant.

Foloseşte corect rodia şi sucul acesteia

Pentru a beneficia de avantajele deosebite ale rodiei, cel mai simplu este să folosești o cantitate de 4-5 linguri de suc proaspăt pe zi, consumat pe stomacul gol, cu 20 de minute înainte de masă. De asemenea nu uita să incluzi rodiile ca un ingredient al salatelor proaspete care nu trebuie să lipsescă din meniul zilnic al persoanelor cu dureri articulare.

Nu exagera însă cu consumul sucurilor de fructe. În timp ce antioxidanţii din rodie sunt benefici pentru articulaţii şi starea generală de sănătate, nu trebuie să uiţi că, în general, sucurile de fructe conțin foarte multă fructoză. În funcţie de fruct, cca. 200 de grame de suc de fructe proaspăt stors pot conţine în medie tot atâta fructoză cât 8 linguriţe cu zahăr, iar o cantitate atât de mare nu este benefică sănătăţii.

Deşi fructoza din fructe este naturală, o cantitate prea mare poate creşte nivelul de insulină, iar cantităţile excesive pot duce la dezvoltarea rezistenţei la insulină, aceasta fiind o cauză importantă a mai multor probleme de sănătate, inclusiv a celor articulare. Este cel mai bine să consumi cu măsură orice fel de suc de fructe sau să îl eviţi complet dacă suferi de tulburări legate de rezistenţa la insulină.

Fructoza nu se găsește însă doar în fructe ci şi în alimentele procesate şi băuturile îndulcite, de cele mai multe ori sub forma siropului de porumb.

O alternativă inteligentă la sucul de fructe (pentru consumul frecvent / zilnic) ar fi cel de legume, acesta conţinând fitochimicale, care au proprietăţi antioxidante puternice. Consumul de legume nu afectează nivelul de insulină, dar asigură-te că vei consuma legume care provin din surse ecologice, de înaltă calitate. Adaugă în meniul zilnic sucul proaspăt preparat din morcovi, țelină și puțină sfeclă roșie pentru a ajuta organismul să se detoxifice și să își diminueze răspunsul inflamator care cauzează pierderile de mobilitate și durerile articulare.

Dr. David Frawley-  O caracterizare Ayurvedică a energiei Rodiei

Rodia are gust dulce, astringent şi acru, este răcoritoare și are un efect postdigestiv nutritiv. Echilibrează în general toate cele trei Dosha (fiind utilă tuturor tipologiilor umane) – în special soiurile mai dulci – dar este specifică pentru Pitta predominantă. În exces, poate duce la creşterea Vata. Rodia este astringentă, curativă şi hemostatică şi ajută la regenerarea sângelui. Curăţă bila şi sângele şi este bună pentru indigestia biliară, pietre biliare, hiperaciditate, febră, inclusiv febră intermitentă sau malarie. Este un astringent bun pentru diaree şi dizenterie. Coaja fructului are proprietăţi astringente puternice şi are acţiune anti-parazitară, fiind utilă inclusiv împotriva teniilor.

Sfaturi dietetice pentru prevenirea sau ameliorarea durerilor articulare

Modificarea dietei este un pas important pentru prevenirea tulburărilor articulare şi îmbunătățirea stării generale de sănătate. Iată câteva recomandări:

  1. Elimină zahărul din dieta ta pentru o perioadă de timp
  2. Consumă în cantități mult mai mari alimente neprelucrate, de înaltă calitate, cultivate organic, incluzând legumele proaspete, salatele, sucurile din legume, sucul de rodie și cel de ghimbir în cantități adecvate.
  3. Adaugă mai multe grăsimi Omega 3 în dieta ta, in special sub forma semințelor de in hidratate sau măcinate, ce pot fi adăugate în salate, mâncăruri, sucuri și smoothie-uri.
Rădăcina de ghimbir pentru articulaţiile cu probleme

În afară de rodie, GHIMBIRUL este, de asemenea, o alternativă ideală când vorbim de dureri articulare şi disconfortul creat de acestea. Ghimbirul este cunoscut pentru proprietăţile sale antiinflamatorii și pentru a profita de beneficiile sale, poți folosi ghimbirul proaspăt pentru a face ceai sau îl poţi răzui în sucul de legume.

O metodă naturală ce trebuie inclusă în modul de viață

În afară de modificarea dietei, exerciţiile fizice sunt un alt mod natural de a ameliora durerile articulare. Inactivitatea contribuie la înrăutăţirea stării articulaţiilor, ducând la slăbiciune articulară, musculară şi la scăderea mobilităţii. Pe de altă parte, activitatea fizică regulată ajută la ameliorarea durerilor articulare prin întărirea muşchilor cheie, îmbunătăţirea flexibilităţii, precum şi creşterea densităţii osoase, a funcţiilor articulare şi ne permite efectuarea unei game variate de mișcări.

Dacă ai orice fel de probleme articulare, nu ezita să apelezi la un terapeut sau la un antrenor. Poţi utiliza dispozitive ajutătoare pentru a face antrenamentul mai uşor, până când îl vei putea efectua fără ele. Însă, dacă o să ai dureri la o ora după antrenament înseamnă că ai te-ai forţat prea mult. Dacă eşti în această situaţie, atunci atenuează intensitatea cu care efectuezi exerciţiile fizice sau alege alte tipuri de mişcări care pun o presiune mai mică pe corpul tău.

Află mai multe pe pagina noastră de Facebook, urmarește-ne pe Instagram, Twitter și YouTube, înscrie-te la newsletter sau hai în taberele noastre ayurvedice de detox şi de gătit. Poți folosi și chatul din dreapta paginii.

Stiai de “Iubire în Bucate“, super cursul nostru ayurvedic de gătit personalizat? Înveți să gătești și să mănânci în perfect acord cu tipologia ta.

Dacă acest articol ţi-a fost util, poţi să îl trimiţi unui prieten. Fă-i şi lui viața mai frumoasă (şi digestia mai eficientă).

Lasa-ne un coment mai jos cu experiența ta. Mulțumim!

Surse:

http://everydayayurveda.org/all/little-known-natural-ways-to-relieve-joint-pain

http://www.sciencedaily.com/releases/2005/09/050901072114.htm

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3400101/

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here