7 zile pentru a reînvăța să mănânci: accepți provocarea?

0
1112

Te provocăm să încerci, măcar pentru o săptămână, să nu mai mănânci stând în picioare, în mers sau la birou, în fața laptopului, ci să mesteci hrana un timp mai îndelungat și să te concentrezi doar pe acțiunea de a mânca!

Pentru aceasta poți începe prin a te deconecta cât mai complet atunci când mănânci și a reînvăța să mesteci. Te-ai gândit că mestecând doar de 5-6 ori ratezi o experiență foarte importantă pentru întreaga ta sănătate? Caută pentru început să mesteci hrana mai consistentă de 20-30 de ori și vei vedea în scurt timp efecte uimitoare. Iată câteva dintre beneficiile asupra sănătății ce au fost remarcate la cei care mănâncă conștient și mestecă suficient:

 

  1. Prevenirea obezității

A mesteca suficient înseamnă că vom mânca ceva mai lent. Aceasta face ca noi să putem simți clar semnalul de sațietate al corpului și să ne putem opri la timp evitând supraalimentarea. A mesteca de 30-40 de ori este începutul oricărei cure sănătoase de combatere a obezității!

  1. Dezvoltarea simțului gustativ

A mesteca suficient îți permite să simți formele, texturile și gusturile hranei ceea ce te va face să devii mult mai sensibil în detectarea diferitelor nuanțe gustative.

  1. Dezvoltarea discernământului alimentar

Foarte multe din alimentele procesate moderne devin aproape imposibil de mâncat odată ce sunt mestecate de 30-40 de ori. De ce? Începi să sesizezi gusturi noi și adesea neplăcute care te vor face să renunți cu mult mai mare ușurință la o mulțime de varietăți de ciocolată sau sucuri carbogazoase pe care înainte le înghițeai cu viteză și nesaț. În același timp vei regăsi cu plăcere o sumedenie de gusturi simple și naturale care au un enorm avantaj: sunt și sănătoase! Dacă nu ne crezi, nu rămâne decât să încerci 🙂

  1. Dezvoltarea vorbirii

Incredibil pentru unii, însă a mesteca suficient permite o dezvoltare echilibrată a musculaturii faciale, ceea ce conduce la o capacitate mai bună de pronunțare a cuvintelor și la creșterea expresivității. Aplicată la copiii în dezvoltare, metoda poate chiar să îi ajute considerabil în dezvoltarea rapidă a unei vorbiri fluente, așa că nu vă feriți copiii de morcovi întregi, fructe și alte ingrediente bune de mestecat!

  1. Dezvoltarea cerebrală

Conform observațiilor specialiștilor, actul de a mesteca crește irigarea cerebrală și stimulează activitatea creierului, ceea ce ajută la dezvoltarea inteligenței în cazul copiilor și la prevenirea pierderii memoriei la adulți.

  1. Prevenirea afecțiunilor dentare

Actul masticației stimulează producerea salivei. În cantitate suficientă, aceasta contribuie la spălarea resturilor alimentare și îndepărtarea bacteriilor din cavitatea bucală, ceea ce ajută la prevenirea gingivitelor și a cariilor dentare.

  1. Prevenirea cancerului

O enzimă din salivă, denumită peroxidază, suprimă unele substanțe carcinogene din hrană, prevenind astfel cancerul. Pentru aceasta însă, este important să mestecăm suficient, îmbibând întreaga hrană din cavitatea bucală cu salivă.

  1. Sănătatea stomacului și intestinelor

Dacă mestecăm suficient contribuim considerabil la o digestie perfectă. Stomacul și intestinele funcționează optim dacă prima fază a digestiei – respectiv digestia bucală – este realizată corect. Activarea funcțiilor stomacului și intestinelor se realizează

  1. Putere și energie deplină

E normal să te simți obosit după masă? Dacă te simți astfel, rolul energizant al hranei înseamnă că a fost sabotat: fie printr-o hrană de calitate nepotrivită, fie prin mâncatul în grabă. Întregul corp beneficiază în urma unei digestii corecte, aceasta fiind sinonimă cu sănătatea. Absorbția corectă a nutrienților din hrană, faptul de a ne putea opri la timp din mâncat fără a ne supraîncărca stomacul – sunt factori decisivi în a ne simți plini de o extraordinară energie după fiecare masă. Și toate acestea apar dacă (re)înveți să mănânci conștient.

Pe scurt:

  1. Doar mâncând în mod conștient poți acorda atenție gustului. Digestia începe încă din gură, datorită salivei. Atunci când simți gustul mâncării, focul digestiv îți este alimentat și sucurile gastrice potrivite sunt pregătite pentru a digera mâncarea. Iar focul digestiv sănătos este cheia sănătății!
  1. În acest fel vei fi capabil simți când te-ai săturat și, prin urmare, este puțin probabil să mănânci mai mult decât corpul tău are nevoie (supraalimentația este un factor care duce la producerea bolilor). Când îți calmezi celelalte simțuri, mintea ta se concentrează doar pe ceea ce mănânci.
  1. Cu toții merităm timp pentru a mânca. Chiar și tu! Cine a zis că trebuie să lucrezi și în timpul pauzei de prânz? Ultima dată când am verificat, legea spunea că trebuie să ne luăm o pauză de prânz de 30-60 de minute la fiecare 8 ore de lucru. Ia-ți această pauză pentru că este a ta și o meriți! Dacă ai poftă chiar și de o bomboană, ia-o, așeză-te pe scaun, dacă ești la birou, ia-ți ochii pentru câteva minute din laptop, desfă-o și savureaz-o, bucură-te de gustul ei. S-ar putea să îți placă și să îți satisfaci nevoia de dulce dintr-o bomboană. Sau s-ar putea să decizi că are gust neplăcut și nu a meritat.

Oricare ar fi rezultatul, cel puțin ai fost conștient de ceea ce ai mâncat. Acesta este mâncatul conștient! Oferind mesei locul pe care îl merită, vei face o schimbare benefică atât asupra digestiei, dar și asupra stării tale generale de sănătate. Te invităm să pui în aplicare aceste sfaturi și așteptăm să ne spui care au fost rezultatele care au apărut!

Află mai multe pe pagina noastră de Facebook, urmarește-ne pe Instagram, Twitter și YouTube, înscrie-te la newsletter sau hai în taberele noastre ayurvedice de detox şi de gătit. Poți folosi și chatul din dreapta paginii.

Stiai de “Iubire în Bucate“, super cursul nostru ayurvedic de gătit personalizat? Înveți să gătești și să mănânci în perfect acord cu tipologia ta.

Dacă acest articol ţi-a fost util, poţi să îl trimiţi unui prieten. Fă-i şi lui viața mai frumoasă (şi digestia mai eficientă).

Lasa-ne un coment mai jos cu experiența ta. Mulțumim!

Surse:

http://everydayayurveda.org/all/monicab-challenge-mindful-munching

http://www.lion.co.jp/en/oral/role/02.htm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here