10 secrete esenţiale pentru un regim Ohsawa de succes

0
910

Regimul Ohsawa nr 7 este unanim considerat ca fiind cel mai restrictiv dintre toate regimurile oferite de către George OHSAWA în cadrul Macrobioticii. Este un regim care poate fi greu de dus cu bine până la capăt, datorită în special a lipsei diversităţii de gusturi din preparate, cu care suntem atât de obişnuiţi de obicei.

Nu rata niciun articol! Abonează-te la newsletter şi conectează-te cu noi pe Facebook, Instagram, Twitter sau YouTube.

Pentru a-ţi oferi cât mai multe şanse de reuşită, asigură-te că ai luat în calcul şi aceste 12 secrete:

Disponibilitatea hranei
Este probabil motivul principal, din cauza căruia se ratează majoritatea regimurilor Ohsawa. Alimentaţia de regim fiind foarte strictă, dacă ţi se face foame şi nu te-ai asigurat că „ţi-ai pus ceva de acasă”, îţi este foarte greu să îţi procuri bucăţele „din jur”. Poţi alege să comanzi orez fiert la un restaurant, dar va trebui să specifici că nu îl vrei preparat cu ulei sau fier cu legume, ci „doar cu apă şi sare”. În cazul ăsta depinzi de seriozitatea şi gradul de încărcare al bucătarului. Poţi încerca să cumperi cereale expandate, din cerealele agreate în regim, de la magazinele naturiste. Asigură-te totuşi că este doar o soluţie de compromis, punctuală, care nu se transformă într-un obicei. Uscăciunea excesivă a cerealelor expandate poate să ajute la apariţia constipaţiei în timpul regimului. O situaţie nedorită.

Programare mentală corectă.
Un alt lucru vital în regim. Încă înainte să începi regimul, fă-ţi o programare mentală corectă – „nu vor fi gusturi”, „10 zile trec (şi dacă aș merge cu spatele – glumă)”, „consum doar mâncare gătită cu ingrediente de regim”, „nu fac rabat”, „oricâte fantezii culinare aş avea, am tot timpul să le satisfac DUPĂ regim”, „îmi amintesc mereu că ţin acest regim din motivul X” etc.
O bună şi corectă setare mentală te va ajuta să duci cu bine regimul până la capăt. Te ajută să ai aşteptări corecte şi te fereşte de eventualele amăgiri, care vin la pachet cu dezamăgirile corespondente.

Pierderea focalizării de pe obiectiv.
Este foarte important să nu îţi schimbi setarea mentală de la începutul regimului, oricum nu cu una inferioară şi să nu te defocalizezi de pe obiectiv. Lucrurile care te motivează sunt extrem de importante şi nu este de dorit să le înlocuieşti cu diferite frustrări, datorită pierderii focalizării iniţiale.
Până la urmă, a păstra focalizarea asupra unui anumit aspect, pe o perioadă mai lungă de timp, este totuşi un atribut de tip Yang al minţii.

Nu fă compromisuri
Ştii? E ca şi o lege nescrisă: “cu cât este abstinenţa mai mare, cu atât cresc şi tentaţiile”. Pe parcursul regimului este foarte posibil să te confrunţi cu diferite tentaţii, majoritatea culinare, ambalate frumos de către minte în chestiuni inofensive de genul “lasă că merge și așa”, “doar n-o fi foc” etc. Adică, să fim serioşi, ce poate să se petreacă dacă „scapi la o banană”, de exemplu? Evident că nu se petrece mai nimic din punct de vedere al chimiei organismului dar, „evenimentul cu banana” tocmai ţi-a arătat cât de bine stai la capitolul autocontrol, voinţa, discernământ etc. Plus că, nu te apuci să ţii un regim doar ca să-l bifezi, ca să ai cu ce te mândri în faţa prietenilor şi a colegilor de birou. Nu despre asta este regimul Ohsawa.

Documentează-te sau întreabă.
Pot exista cazuri în care să te apuci de un regim Ohsawa doar pentru că ai auzit de la alţii, că l-ai văzut pe X că l-a ţinut şi „uite ce bine se simte! Vreau şi eu!” sau din alte motivaţii de acelaşi gen.
Ca şi la orice al lucru, e de dorit să te documentezi înainte să începi ceva. Cum s-ar zice, „să ştii în ce te bagi”. Pe de-o parte începi cât mai conştient regimul şi, pe de altă, te fereşti de situaţii de genul „ăăă, păi nu ştiam asta”.
Pe scurt, cu cât mai clare îţi sunt lucrurile de la început, cu atât îţi sporeşti şansele de reuşită. Desigur, dacă apar chestiuni neprevăzute pe parcurs, documentează-te din surse autorizate sau întreabă.

Consumă suficientă apă
În cazul regimului, apa este un ingredient extrem de important, deşi nu aduce neapărat un aport de energie yang (excepţie făcând apa de izvor), aportul unei cantităţi suficiente de apă te va ajuta să eviţi constipaţia. Ingredientele pe care le fierbi, le vei fierbe într-o cantitate mai mare de apă, iar cantitatea de apă pe care o bei trebuie să fie semnificativ mai mare decât cea consumată de obicei. De exemplu, George OHSAWA recomanda ca orezul să fie fiert într-o proporţie de 1/6 cu apa.

Consumă o cantitate suficientă de hrană.
Asigură-te că mănânci o cantitate mai mare de hrană decât de obicei, cel puţin în prima parte a regimului. Mâncarea de regim este mult mai uşor digerabilă decât cea pe care o consumi în mod obişnuit. Odată ce avansezi şi zilele trec, cantitatea de hrană se va reduce, direct proporţional cu scăderea şi armonizarea intensităţii digestiei. Este un lucru normal, care nu trebuie să te alarmeze.
În orice zi de regim ai fi, nu uita totuşi că energia Yang pe care fiinţa ta o asimilează vine… din mâncare. Nu din lipsa ei.

Asigură-ţi o varietate de preparate, suficientă pentru minte.
Desigur, poţi ţine regimul 7 Ohsawa şi doar cu orez fiert. Au fost cazuri. Dar „ar fi păcat”.
Regimul este în sine destul de spartan, nu e necesar să îl faci să fie şi mai mult de atât. În fond, a te răsfăţa, chiar şi în regim, este o dovadă de iubire de sine.
În concluzie, asigură-te că îţi oferi un meniu destul de variat, atât cât să te simţi confortabil pe toată durata regimului. Există, desigur şi cazul celor care „aleargă după reţete” în timpul regimului şi, care, pierd destul de mult timp preţios căutând noi şi noi reţete şi moduri de a păcăli austeritatea regimului. Nu este ceva ce ar trebui să faci şi tu.
Indiferent cât de tare te-ai împotrivi să ieşi din propria zonă de confort, un regim Ohsawa o s-o facă în locul tău. Adăugă la asta şi virtuţile austerităţii autoimpuse.

Nu te solicită inutil.
Este posibil să te simţi foarte energic, datorită aportului mărit de energie Yang şi poţi fi tentat fie să te agiţi mai mult, să sari peste ore de somn, fie să te expui iarna inutil la frig etc. Ca şi orice alt domeniu, moderaţia este cheia. În fond, capacitatea de control este unul dintre efectele energiei Yang în fiinţa umană.
Ar fi minunat să înţelegem că, un regim nr 7 Ohsawa, este cu mult mai mult decât o simplă dietă alimentară. Contează nu doar ceea ce mănânci ci şi atitudinea lăuntrică, stările proprii, conştientizările pe care le avem etc. Este o ocazie minunată pentru a ne dezvolta disciplina lăuntrică, puterea de control şi focalizare, tenacitatea, hotărârea, discernământul şi alte facultăţi care au un rol dominant în propria noastră stare de bine şi calitate a vieţii.

Ai răbdare.
Eşti nerăbdător să treacă timpul sau să apară efectele regimului? Felicitări, tocmai ai adăugat un element împovărător nou. E adevărat că ar trebui să îţi aminteşti de „călătoria este mai importantă decât destinaţia”. Un regim Ohsawa nu se ţine „ca să treacă cât mai repede sau uşor”, ci pentru efectele minunate pe care le aduce în fiinţă, pentru transformările care apar în fiecare zi în toate planurile. De ce să nu le savurezi? De ce să le nesocoteşti, stând cu ochii pe ceas şi pe zilele din calendar? De ce să îţi îngreunezi viaţa socotind secundele? Savurează pe îndelete ceea ce ai. Vorba proverbului „fă Rai din ce ai”.

Citeste aici articolul integral despre ce este un regim nr 7 Ohsawa.

Află aici 10 motive pentru care merită să ții un regim Ohsawa.

Află mai multe pe pagina noastră de Facebook, urmăreşte-ne pe Instagram, Twitter și YouTube, înscrie-te la newsletter sau hai în taberele noastre ayurvedice de detox şi de gătit. Poți folosi și chatul din dreapta paginii.

Ştiai de “Iubire în Bucate“, super cursul nostru ayurvedic de gătit personalizat? Înveți să gătești și să mănânci în perfect acord cu tipologia ta.

Dacă acest articol ţi-a fost util, poţi să îl trimiţi unui prieten. Fă-i şi lui viața mai frumoasă (şi “mai Yang”).

Lasă-ne un coment mai jos cu experiența ta. Mulțumim!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

+ 15 = 22